Akademik Muhamed Filipović u razgovoru za ”Dnevni Avaz” oštro je odbacio tezu, kako kaže, izvjesnog profesora sociologije Edhema Muftića, koji je na nedavno održanom simpoziju ”Antifašizam i fašizam” u Sarajevu kazao da su ”Mladi muslimani” bili fašistički pokret.
Profesor Filipović reagirao je zbog činjenice da se ”niko od učesnika skupa nije ogradio od te odista netačne i uvredljive kvalifikacije”. Posebno ga je iznenadilo što to nisu učinili sarajevski gradonačelnik Alija Behmen i profesor Asim Mujkić, koji je, također, učestvovao na skupu, jer se radi o ljudima koje zna i poštuje.
Ističe da je tvrdnja da su ”Mladi muslimani” bili fašistička organizacija notorna laž i da je kao takva trebala biti osuđena na licu mjesta, jer je ”odista previše uzelo maha falsificiranje naše historije i političkih ideja kod nas muslimana. Mogu potvrditi, na temelju provjerenih izvora i svega što se zna, da ‘Mladi muslimani’ nisu bili fašistička organizacija, da nisu podržavali i vodili fašističku politiku, da nisu sarađivali s fašistima, čak da nisu pravili kompromise s njima uopće i domaćim fašistima posebno”, kazao je Filipović za ”Avaz”.
Kao svjedok događaja u BiH u vrijeme fašizma, ali i vrstan poznavalac naše moderne historije, on objašnjava da ”Mladi muslimani” nisu mogli biti fašisti i da to njihova organizacija nije mogla činiti ni po svojoj ideološkoj orijentaciji, ali ni po praktičkoj djelatnosti svojih članova. ”Štaviše, s obzirom na to da je inicijativa o donošenju ‘Sarajevske rezolucije’ bh. muslimana protiv zločina nad Židovima, Srbima i Ciganima potekla iz krugova oko časopisa ‘El-Hidaje’, a da je vodeća ličnost u tom časopisu bio osnivač organizacije ‘Mladi muslimani’ hadži Mehmed ef. Handžić, to dokazuje da je ta organizacija bila antifašistički raspoložena i djelovala je protiv fašizma i njegovih posljedica na bošnjački i ostale narode u našoj zemlji. Poznato je i to da su Nijemci (Gestapo) ubili Mehmeda ef. Handžića upravo zbog njegovog antinjemačkog rada”, ističe Filipović.
Nadalje, on konstatira da u bošnjačkoj politici i ideologiji nije bilo ni jedne fašističke organizacije. ”Ali je bilo onih koji su zagovarali taktiku saradnje s fašistima i takva politika je bila karakteristična samo za desne HSS-ovce, pod vodstvom Hakije Hadžića i za dio tada formalno nepostojeće JMO, pod vodstvom Džafera Kulenovića. Ademagu Mešića ne treba brojati, jer je on kuriozum u našoj političkoj prošlosti i nije imao stranku ni sljedbenike. Istina je da su ‘Mladi muslimani’ bili protiv fašizma, ali istovremeno i protiv komunizma, što govori o njihovoj antitotalitarističkoj filozofiji i politici”, tvrdi akademik Filipović.
Trebaju se, kaže akademik Filipović, zamisliti nad posljedicama svog mišljenja svi oni koji misle da je svaki antikomunista ujedno i fašista. ”Moje je mišljenje da je ovakav istup prije dio nastojanja da se u svemu izjednače svi narodi i vjere u našoj zemlji, pa i u saradnji s fašizmom. Nekima je potrebno da i mi muslimani budemo fašisti. Ali, taj se jako vara, jer je nemoguće da muslimani budu fašisti, kao ni komunisti i da stoje na stajalištima o isključenju rasa, naroda, klasa, politika i vjerovanja iz kruga slobodnih ljudi, pokreta i naroda, jer je to apsolutno suprotno islamu”, zaključuje Filipović
(Avaz, 15.01.2011. godine)